Сега

25 декември 2014

Най-хубавите книги, които съм чел

Спомням си как преди доста години един мой познат спомена, че не е чел “Дванайсетте стола” на Илф и Петров. Страхотно се учудих. Не подозирах, че има зрял човек, който да не е чел тази книга. Веднага му казах да я прочете и на другия ден да ми се яви, за да го препитам…

Тогава за първи път изпитах завист към човек, на когото предстои да се изкефи на хубава книга, която аз никога вече няма да мога да прочета за първи път. Има книги, които съм чел по много пъти, но никога не е като първия път… Пак е много хубаво, но… Обаче това сигурно ви е познато, ако не от книгите, то от други работи… Имам предвид филми, местности, песни…

Мисля, че известна компенсация е да споделиш с другите заглавията на хубавите книги, които си прочел. Така, докато те ги четат, ти можеш да усетиш част от тяхното удоволствие, няма начин то да не се носи някак си из пространството…

Ето част от хубавите книги, които някога съм чел и за които гарантирам, че си струва човек да им отдели от времето си. Дебело подчертавам – това не е класация, включването или невключването на някое заглавие тук не е рецензия или оценка, просто споделям мнението си така, както бих го споделил с моите приятели като стане дума за книги.