Сега

четвъртък, 2 март 2017 г.

Ама и история!

Сега много се говори за учебниците, за часовете в училище, за тяхното съдържание и все в посока опростяване, съкращаване. Това сигурно е правилно и не то ме вълнува, вълнува ме защо аз още не съм се включил в тези процеси. Казано е, че трябва да се опростява и значи "всякоя възраст, класа, пол, занятье" и така нататък (чели сте го, преди да опростят съответното учебно съдържание) трябва да се включи, редно е да взема и аз "участье в това предприятье". 

Хващам напосоки един учебник - оказва се, че е по история. Винаги ми е правело впечатление, че в училище прекалено много се набляга на историята. Години наред кой какво прави, аз току се възмутя:

- Абе, много се набляга на историята в това училище!

Пък хората ме успокояват:

- Спокойно, като му дойде времето, ще намалят часовете по история!

Знайно е, че ако достатъчно дълго стоиш край училището, рано или късно ще намалят нещо. Е, този момент настъпи.

Интересно обаче как да стане това намаляване?

Дали да разредя материала? Да речем, царете - на всеки четирима царе трима се учат, един не се учи, примерно Луи XIII, Луи XIV и Луи XV се учат, обаче за Луи XVI и дума не се обелва в час по история.

Възможен е и друг подход

Прочети целия текст във в-к "Сега"

1 коментар:

  1. Струва ми се, че са намалени часовете по общообразователна подготовка за сметка на часовете по чуждестранни езици.

    ОтговорИзтриване